Pasaulyje

„Google“ antras bandymas su išmaniaisiais akiniais atrodo daug protingesnis

Kad išvengtų dar vienos „Google Glass“ nesėkmės, bendrovė šįkart orientuojasi į dizainą ir funkcionalumą.

Praėjo jau daugiau nei dešimtmetis nuo pirmojo „Google Glass“ pristatymo, ir aišku viena – tai nebuvo sėkmingas produktas. Nors jame buvo pažangių idėjų, kai produktas tampa pagrindu naujam įžeidimui, tai jau blogas ženklas. Dizainas atrodė nepatrauklus, technologijos dar nebuvo pasiruošusios – ir visuomenė taip pat.

Šiandien situacija jau kitokia. „Meta“ ir „Ray-Ban“ išmanieji akiniai tapo hitu, nors ir turi tą pačią kamerą, kuri kažkada atgrasė vartotojus nuo „Google Glass“. Žinoma, padeda tai, kad jie atrodo kaip įprasti „Ray-Ban“ akiniai.

Todėl antrajam bandymui „Google“ akcentuoja dizainą ir praktiškumą. Savo I/O konferencijoje bendrovės XR padalinio vadovas Shahram Izadi trumpai, bet įtikinamai pristatė, kaip jie ketina šįkart kitaip pažvelgti į išmaniųjų akinių kūrimą.


„Android“ programėlės ir „Gemini“

Nors „Google“ išmanieji akiniai priklauso „Android XR“ ekosistemai (tai ta pati operacinė sistema, kurią naudos būsimi „Samsung Vision Pro“ konkurentai), bendrovė pabrėžė, kad ši platforma veiks skirtinguose įrenginiuose. „Tikime, kad nėra vieno sprendimo visiems XR atvejams – per dieną naudosite skirtingus įrenginius“, – sakė Izadi. Jo teigimu, VR šalmai geriau tinka žiūrėti filmus ar žaisti, o lengvi akiniai – keliaujant, kaip telefono priedas.

Visus įrenginius jungs „Android“ programėlės ir dirbtinis intelektas „Gemini“. „Google“ adaptuoja savo programėles – „Maps“, „Photos“, „YouTube“ – XR aplinkai, o įprastos mobiliosios programėlės irgi veiks, nors akiniai tam dar gali pareikalauti papildomų kūrėjų pastangų.


Įrenginių integracija

Dirbtinis intelektas „Gemini“ turėtų veikti sklandžiai tiek akiniuose, tiek šalmų įrenginiuose. Per I/O konferenciją „Google“ taip pat pabrėžė, kad „Gemini“ taps naudingesnis, kai vartotojai su juo dalinsis daugiau asmeninės informacijos. Tai sustiprina poziciją kuriant kelių įrenginių ekosistemą – įskaitant ir išmaniuosius telefonus. Tuo pat metu „Meta“ irgi nestovi vietoje – jų „Ray-Ban“ programėlė neseniai buvo paversta bendra „Meta AI“ valdymo platforma.

XR akiniams keliami skirtingi techniniai reikalavimai – kai kurie modeliai turės į lęšius integruotus ekranus, o kai kurie – ne. Nors „Google“ kol kas nedetalizavo ekrano technologijos, tai gali būti pagrindinis patobulinimas, lyginant su dabartiniais „Meta Ray-Ban“ akiniais.

Asmeniškai naudoju „Gemini“ su „Pixel Buds Pro 2“ ausinėmis – jos reklamuojamos kaip specialiai sukurtos „Gemini“ DI, bet realybėje pokalbiai be ekrano nėra labai įtraukiantys. Tačiau galimybė matyti pranešimus, žemėlapių navigaciją ar realaus laiko vertimus – tai būtų esminis proveržis išmaniųjų akinių patirtyje.


Dizaino partneriai

Dizainas – itin svarbus bet kokiam dėvimam įrenginiui. „Meta“ sužibėjo bendradarbiaudama su garsiąja akinių gamintoja „EssilorLuxottica“ („Ray-Ban“ savininkai), tad „Ray-Ban“ populiarumas turėjo didžiulę įtaką akinių priėmimui.

„Google“ atsakė partneryste su JAV mažmeninės prekybos tinklu „Warby Parker“ ir madingu Pietų Korėjos prekės ženklu „Gentle Monster“. Kol kas dizainų nepateikta, bet tikimasi, kad tai leis pasiūlyti įvairius akinių rėmelių stilius, kuriuos žmonės iš tikrųjų norės nešioti.

Taip pat „Google“ bendradarbiauja su AR įmone „Xreal“, kurdama „Project Aura“ – XR akinius, orientuotus į kūrėjus. „Xreal“ jau pasižymi pažangiais sprendimais, pvz., „Air 2“ akiniais, kurie puikiai tinka filmams ar išplėstam nešiojamo kompiuterio ekranui. „Project Aura“ tikslas – būti funkcionalesniais nei pirmosios kartos Android XR akiniai, nes jiems bus naudojamas išorinis procesorius.


„Normalūs akiniai“

„Google“ bendraįkūrėjas Sergey Brin per I/O interviu su „Big Technology“ tinklalaide pripažino: „Padariau daug klaidų su „Google Glass“. Bet vis dar tikiu šiuo formatu, ir džiaugiuosi, kad dabar turime jį kitokį. Jie atrodo kaip paprasti akiniai – be jokių keistų priedų priekyje.“

Brin taip pat pabrėžė, kad dirbtinis intelektas – didžiulis šuolis į priekį, leidžiantis akiniams padėti žmogui, nepertraukiant jo dėmesio. Šįkart „Google“ ne viena – ji dirba su patyrusiais aparatūros partneriais, o ne bando viską gaminti pati.


Įtikinama ir realu

Apskritai, „Google“ požiūris į „Android XR“ akinius atrodo įdomus – bet svarbiausia, kad tai atrodo įgyvendinama. Kol kas anksti vertinti, ypač kad tokie produktai sunkiai perteikiami per prezentacijas.

Tačiau kaip žmogus, naudojantis tiek „Meta Ray-Ban“, tiek „Xreal“ akinius, lengva įsivaizduoti pasaulį, kuriame „Android XR“ akiniai sujungia geriausias abiejų patirtis. Dabar beliko „Google“ viską įgyvendinti – tiek dizainą, tiek programinę įrangą.

Parašykite komentarą