Pasaulyje

„iPhone 17“ serija neišspręs didžiausios dabartinės „Apple“ problemos

Panašu, kad „Apple“ netikėtai susidūrė su gana rimta prekės ženklo lojalumo problema, kurios pagrindinė priežastis – sulankstomo „iPhone 17“ modelio nebuvimas. Didžiausias šio rudens (o gal net ir visų metų) produktų pristatymo renginys jau visai čia pat, bet kalbant atvirai, „iPhone 17“, „17 Air“, „17 Pro“ ir „17 Pro Max“ man kelia… visišką abejingumą.

Taip, naujojoje „Apple“ flagmanų šeimoje bus visiškai naujas itin plonas modelis (kurio, tiesą sakant, niekas labai neprašė), bet nebus to, ko vartotojai iš tiesų laukia – pirmojo sulankstomo „iPhone“. Netikite? Gal tada patikėsite apklausa, kurioje 3,3 proc. respondentų teigė laukiantys sulankstomo „iPhone“, o 20,1 proc. ir 10,2 proc. pasvarstytų apie „Samsung“ ar „Google“ sulankstomus modelius, jei „Apple“ artimiausiu metu taip ir neižengs į šią rinką.

3,3 proc. – dar ne toks skaičius, kuris keltų paniką antram pagal dydį pasaulio išmaniųjų telefonų gamintojui, tačiau 20,1 proc. ir 30,3 proc. tikrai turėtų priversti Kupertino vadovus sunerimti.

Ar „Z Fold 7“ ir „Pixel 10 Pro Fold“ pardavimai šaus į viršų po „iPhone 17“ pristatymo?
Manau, kad ne – bent jau ne tiek, kiek rodytų tie apklausos procentai. Tai, kad vienas iš penkių dabartinių „iPhone“ savininkų svarsto pereiti prie „Samsung“, dar nereiškia, jog milijonai vartotojų tuoj puls pirkti „Galaxy Z Fold 7“ ar „Z Flip 7“. Bet daugelis jų greičiausiai liks nusivylę po rugsėjo 9-osios renginio, kuriame veikiausiai neišgirs net menkiausio užuominos apie sulankstomo „iPhone“ planus. Tas nusivylimas dar labiau išaugs, jei „Apple“ nepristatys savo ilgai laukto pirmojo „iPhone Fold“ kitų metų pradžioje, o „Samsung“ vėl aplenks konkurentą su „Galaxy Z Fold 8“ ir „Z Flip 8“. Tai gali tapti lūžio tašku nemažai daliai potencialių „Apple“ vartotojų.

Skaičiais dabar nekalbėsiu – net sunku įsivaizduoti, ką reiškia 20,1 proc. „iPhone“ naudotojų bazės, – bet vis labiau atrodo, kad „Samsung“ gali atgauti pasaulinio lyderio pozicijas iš „Huawei“ ir išlaikyti jas bent kurį laiką, kol „Apple“ įžengs į sulankstomų telefonų segmentą. Vis dėlto priminsiu: sulankstomo „iPhone“ pardavimai prognozuojami 8–10 mln. vienetų 2026 m. – tai daug, palyginti su praėjusių metų „Galaxy Z Fold 6“ ir „Z Flip 6“ siuntimais, bet tikrai įveikiamas skaičius „Samsung“, jei šiemet „Z Fold 7“ ir „Z Flip 7“ bus tokie populiarūs, kaip tikimasi.

Prekės ženklo lojalumas nebėra, koks buvo

Šiek tiek pasiknaisiojęs (skaitykite: pagūglinęs) radau pernykštę „Sellcell“ apklausą, atliktą prieš „iPhone 16“ pristatymą. Ten buvo labai įdomus skaičius: vos 0,1 proc. apklaustųjų teigė, kad neatnaujins į naujausią „iPhone“, nes planuoja pereiti prie „Samsung Galaxy“, „Google Pixel“ ar kito įrenginio.

Gal nėra visai sąžininga lyginti tą mikroskopinį skaičių su šių metų 30,3 proc., kurie sakė „svarstysiantys“ „Samsung“ ar „Google“ sulankstomą įrenginį, jei „iPhone Fold“ pasirodys tik 2026–2027 m. Tačiau akivaizdu, kad „Apple“ vis labiau susiduria su prekės ženklo lojalumo problema. Tai ta pati problema, su kuria visada kovojo „Samsung“ ir kiti „Android“ gamintojai, bet kurios „Apple“ ilgai išvengė. Panašu, kad tie laikai baigėsi.

Dar viena detalė iš apklausos: daugiau žmonių pritaria „iPhone 17 Air“ dizaino krypčiai nei „Samsung Galaxy S25 Edge“, bet nemaža dalis „Apple“ gerbėjų vis dėlto renkasi pastarojo 3900 mAh baterijos ir 5,8 mm storio derinį, o ne būsimo „Air“ 5,5 mm korpusą su menka 2800 mAh baterija.

Ir belieka tik įsivaizduoti, kaip bus sutiktas kitų metų „Galaxy S26 Edge“, jei „Samsung“ pavyks įdėti bent 4200 mAh bateriją nepastorinus telefono. Kaip tai atsilieps pardavimams – nežinia, bet „Apple“ turėtų sunerimti labiau nei bet kada anksčiau, kalbant apie didžiausią konkurentą rinkoje.

Parašykite komentarą